.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تغییر کاربری اراضی و هشدار استاندار مازندران

استاندار مازندران با اشاره به رشد فزآینده تغییر کاربری های بی مورد اراضی زراعی و باغی استان گفت: باید جلوی تغییر کاربری های اراضی استان توسط دستگاههای مسئول گرفته شود
به گزارش مهر، سید محمد کریمی ظهر دوشنبه در همایش نوآوری و شکوفایی در بخش کشاورزی مازندران در ساری افزود: با ادامه روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی، آینده کشاورزی و کشاورزان مازندران به مخاطره خواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی مازندران در این موضوع باید با جدیت بیشتری برخورد کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نوآوری و شکوفایی سبب بروز ابتکارات نو و تحقق خدمت می شود تصریح کرد: مازندران دارای افرادی صاحب فکر و دانش پژوه بوده که می تواند زمینه ساز تعالی و شکوفائی زودرس را در استان فراهم کنند.

کریمی با بیان اینکه باید با نظرات اساتید، صاحبنظران و دانشجویان فاکتورها و پارامترهای توسعه، نوآوری و شکوفایی در بخش کشاورزی را تببین کنیم، یادآور شد: ایجاد منطقه ویژه انرژی، مهار آب های سطحی، تراکم کشت، شبکه های مواصلاتی و توسعه صنعت و معدن از موضوعات اساسی استان در راستای توسعه، نوآوری و شکوفائی می تواند باشد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با تاکید بر تقویت امنیت غذایی از سوی متولیان بخش کشاورزی استان افزود: مازندران با تولید بیشترین برنج کشور نقش اساسی را در تامین تغذیه مردم کشور ایفاء می کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه صادرات و بازرگانی با ایجاد صنایع تبدیلی و کنسانتره مرکبات در استان محقق خواهد شد، تصریح کرد: با وجود همه مواهب و پتانسیل فراوان در بخش کشاورزی، صنعت و توریسم استان نباید جوانان مازندران برای اشتغال به استان های دیگر مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار نوآوری و شکوفائی باید از توان، دانش، فکر و استعداد جوان خلاق استان بهره گیری کند افزود: مازندران استانی به هم پیوسته و کلان شهر بوده که نیاز به جدیت و توجه بیشتر به مقوله اشتغال آن از سوی دولتمردان احساس می شود.

کریمی با اشاره به ایجاد هشت شهرک صنعتی جدید با مصوبه سفر دوم دولت به استان خاطر نشان کرد: تلاش می شود شهرک های صنعتی مصوب در اراضی کم بازده بهره برداری را زمینه تغییرکاربری اراضی از سوی دولت صورت نگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در ادامه با اشاره به اینکه چگونگی تداوم تولید برنج در خشکسالی، مدیریت یکپارچه عملیات برنج، آبیاری تناوبی برنج از موضوعات مطروحه و اساسی برای تحول و شکوفایی در بخش کشاورزی استان است اظهار داشت: کارگاه آموزشی عملیپات یکپارچه زراعت برنج در استان برگزار می شود.

عنایت الله تورنگ افزود: 41 مقاله به دبیرخانه شورای نوآوری و شکوفائی رسیده که پس از بررسی کمیته فنی دبیرخانه شورا، شش مقاله در این همایش ارائه و 25 مقاله برای چاپ پوستر در نظر گرفته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 آذر 1387
مردم مازندران ومسئولين دلسوز بايد مراقب تغيير كار بري اراضي كشاورزي باشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.